Logo nedir? Sözcük fehvaı olarak kaynak içinlığı dilimizde amblem olan, bir nöbetin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak nöbetletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı nöbeti sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi fehvaı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara malik kabil.
Sorusu sorulduğunda lafız fehvaının dışında, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan özlük veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı enikonu önemlidir. özge taraftan logo dizayn çaldatmaışmasını meydana getirecek özlük veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çaldatmaışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, nöbetletmenizin ve bundan sonraki çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çaldatmaışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğnöbettirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş sahaı ile faaliyette kâin şirketler ciğerin elan çok yeğleme edilebilir. Yekta bir sektörde canlılık gösteren nöbetletmelerin ekseri logoları bölümü özümleme değer. Ancak yekten bir tomar bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne nöbete yarar?
İşletmeler ciğerin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devir aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan nitekim marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple nöbetletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza bek adımlarla devam edebilmek hesabına “logo dizayn” çaldatmaışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir dekorte tanılamanmasını sağlayıcı nöbetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, zorlamasız anlaşılır, kanalırlanması zorlamasız, olabilir olduğunca az sayıda renkten oluşmalıdır. Her çhemayar baskı ve endam tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok makro ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı firma evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya makro pert verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine mutabık olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini ne tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yönıteselsül lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devir bile rahatılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da firma ciğerin logo tasarlanacağı devir o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devir simgenin taşıyacağı fehva hizmetında bu haber çok önemlidir.